BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS
selamat datang ke creative diamond ::selamat tahun baru 2011 dr admin blog::

Marquee

September 26, 2008

Dalam Senyuman Ini.


Dalam senyuman ini,
Adakala aku benar-benar tersiksa
aku rasakan jalan yang kulalui
Terlalu kelam dan sepi

Ya Allah..
Tanpa teman... Tanpa sahabat...
Tanpa segalanya
Hanya sebuah ketakutan
Yang sering menganggu tenang hatiku,

Ya Allah,
Kadangkala terasa kerdilnya aku mengharapakan kasih dariMU,
sedangkan aku seringkali alpa dengan kehidupan duniawi ini,
kadangkala terasa perit mindaku,
jerih hatiku mengingatkan semua itu,
Ya Allah,
Kadangkala terasa perit mindaku
Mencerna dan mencari hidayahmu

Semakin hari,semakin kucari petunjukMu

Semakin kuselusuri payahnya

Semakin kutenung setiap kejadianMu

Semakin kugusar...

Kiranya aku ini tergolong dalam golongan kurang bersyukur
Apa yang perlu kuperbuat?
Namun, kadangkala aku menemui sesuatu
Sesungguhnya aku insan bertuah

Padaku kaupancarkan hidayahMu

Agar aku berfikir
Sejenak,sedetik dan seketika
Siapa aku yang kau ciptakan

Apa tujuanku di sini dan apa pengakhirannya.

No comments: